萍聚社区-德国热线-德国实用信息网

找回密码
 注册

微信登录

微信扫一扫,快速登录

萍聚头条

查看: 2471|回复: 5

[轻松一刻] 枪手赵承熙胞姊道歉(中德英全文)

[复制链接]
发表于 2007-4-22 10:43 | 显示全部楼层 |阅读模式

马上注册,结交更多好友,享用更多功能,让你轻松玩转社区。

您需要 登录 才可以下载或查看,没有账号?注册 微信登录

x
”谨代表赵家,对于我弟弟造成的伤害致上十二万分的歉意。三十二名无辜的受害者在这场骇人听闻的悲剧中枉送性命,我们的悲伤笔墨难以形容。  

我们心都碎了。  

我们与受害者家属、维吉尼亚理工暨州大社区、维吉尼亚州、美国其他地方及全世界同哀。  

从四月十六日起,父亲、母亲及我无时无刻不为受害者祷告(下列三十二名受害者姓名,在此略过)。  

受害者家属及所有关心他们的人悲痛无以复加,我们为他们祷告。目击者、伤者及所有因为这起惨案而生命受到冲击的人,我们也为他们祷告。  

所有受害者都才华洋溢,心中有爱,却因为如此令人发指的犯行提早离开人世。  

我们有如乌云罩顶,感到无望、无助,也不知所措。  

这个人是我从小一起长大、所爱的亲弟弟,现在我却觉得不再认识他了。  

我们家人关系紧密,互相关心,充满平和的气氛。我弟弟很安静,相当内敛,但也不断试着融入家庭。我们无法想像他会犯下如此血腥的大屠杀。  

他让全世界啜泣,我们犹如生活在恶梦当中。  

对于我弟弟犯下滔天大罪,许多人必会怒不可抑,可能至今仍不敢置信,同时他也留下许多未解的谜题。赵家会持续全力配合,竭尽所能帮助相关当局了解惨剧发生的原因。我们自己心中也仍存有许多问号。  

我弟弟的恶行丧心病狂,赵家感到万分抱歉。对于我们及所有人而言,都是场令人痛心的悲剧。” 
-----------------
"Im Namen unserer Familie: Wir bedauern zutiefst die Verwüstung, die mein Bruder angerichtet hat. Keine Worte können unsere Betroffenheit darüber ausdrücken, dass 32 unschuldige Menschen ihre Leben in dieser Woche in einer solch schrecklichen und sinnlosen Tragödie verloren haben. Wir sind untröstlich.

Wir trauern mit den Familien, der Virginia-Tech-Gemeinschaft, unserem Staat Virginia und dem Rest der Nation. Und der Welt.

Jeden Tag seit dem 16. April beten mein Vater, meine Mutter und ich für die Studenten Ross Abdallah Alameddine, Brian Roy Bluhm, Ryan Christopher Clark, Austin Michelle Cloyd, Matthew Gregory Gwaltney, Caitlin Millar Hammaren, Jeremy Michael Herbstritt, Rachael Elizabeth Hill, Emily Jane Hilscher, Jarrett Lee Lane, Matthew Joseph La Porte, Henry J. Lee, Partahi Mamora Halomoan Lumbantoruan, Lauren Ashley McCain, Daniel Patrick O'Neil, J. Ortiz-Ortiz, Minal Hiralal Panchal, Daniel Alejandro Perez, Erin Nicole Peterson, Michael Steven Pohle Jr., Julia Kathleen Pryde, Mary Karen Read, Reema Joseph Samaha, Waleed Mohamed Shaalan, Leslie Geraldine Sherman, Maxine Shelly Turner, Nicole White, Dozent Christopher James Bishop und die Professoren Jocelyne Couture-Nowak, Kevin Granata, Liviu Librescu und G.V. Loganathan.

Wir beten für ihre Familien und Freunde, die so viel quälenden Schmerz erfahren. Und wir beten für jene, die verletzt wurden und für die, deren Leben für immer verändert wurden von dem, was sie erlebten und durchmachten. Alle hatten so viel Liebe, Talent und Gaben zu geben und ihr Leben wurde beendet durch eine furchtbare und sinnlose Tat.

Wir werden demütig in dieser Dunkelheit. Wir fühlen uns hoffnungslos, hilflos und verloren. Das ist jemand, mit dem ich aufwuchs und den ich liebte. Jetzt fühle ich mich so, als ob ich diese Person nie gekannt habe. Wir waren immer eine enge, friedliche und liebende Familie. Mein Bruder war ruhig und zurückhaltend, kämpfte darum, sich einzupassen. Wir konnten uns niemals vorstellen, dass er zu so viel Gewalt fähig ist.

Er hat die Welt zum Weinen gebracht. Wir erleben einen Albtraum. Es gibt viel gerechtfertigten Zorn und Unglauben über das, was mein Bruder getan hat, und viele Fragen sind noch nicht beantwortet. Unsere Familie wird weiterhin voll kooperieren und den Behörden helfen zu verstehen, warum diese sinnlosen Taten passierten. Auch wir haben viele unbeantwortete Fragen. Unsere Familie bedauert zutiefst meines Bruders entsetzlichen Taten. Es ist eine schreckliche Tragödie für uns alle."

-------------------

Cho Family Statement

On behalf of our family, we are so deeply sorry for the devastation my brother has caused. No words can express our sadness that 32 innocent people lost their lives this week in such a terrible, senseless tragedy. We are heartbroken.

We grieve alongside the families, the Virginia Tech community, our State of Virginia, and the rest of the nation. And, the world.

Every day since April 16, my father, mother and I pray for students Ross Abdallah Alameddine, Brian Roy Bluhm, Ryan Christopher Clark, Austin Michelle Cloyd, Matthew Gregory Gwaltney, Caitlin Millar Hammaren, Jeremy Michael Herbstritt, Rachael Elizabeth Hill, Emily Jane Hilscher, Jarrett Lee Lane, Matthew Joseph La Porte, Henry J. Lee, Partahi Mamora Halomoan Lumbantoruan, Lauren Ashley McCain, Daniel Patrick O'Neil, J. Ortiz-Ortiz, Minal Hiralal Panchal, Daniel Alejandro Perez, Erin Nicole Peterson, Michael Steven Pohle, Jr., Julia Kathleen Pryde, Mary Karen Read, Reema Joseph Samaha, Waleed Mohamed Shaalan, Leslie Geraldine Sherman, Maxine Shelly Turner, Nicole White, Instructor Christopher James Bishop, and Professors Jocelyne Couture-Nowak, Kevin P. Granata, Liviu Librescu and G.V. Loganathan.

We pray for their families and loved ones who are experiencing so much excruciating grief. And we pray for those who were injured and for those whose lives are changed forever because of what they witnessed and experienced.

Each of these people had so much love, talent and gifts to offer, and their lives were cut short by a horrible and senseless act.

We are humbled by this darkness. We feel hopeless, helpless and lost. This is someone that I grew up with and loved. Now I feel like I didn't know this person.

We have always been a close, peaceful and loving family. My brother was quiet and reserved, yet struggled to fit in. We never could have envisioned that he was capable of so much violence.

He has made the world weep. We are living a nightmare.

There is much justified anger and disbelief at what my brother did, and a lot of questions are left unanswered. Our family will continue to cooperate fully and do whatever we can to help authorities understand why these senseless acts happened. We have many unanswered questions as well.

Our family is so very sorry for my brother's unspeakable actions. It is a terrible tragedy for all of us.
Die von den Nutzern eingestellten Information und Meinungen sind nicht eigene Informationen und Meinungen der DOLC GmbH.
发表于 2007-4-22 11:39 | 显示全部楼层
Die von den Nutzern eingestellten Information und Meinungen sind nicht eigene Informationen und Meinungen der DOLC GmbH.
发表于 2007-4-22 17:11 | 显示全部楼层
发表于 2007-4-23 19:39 | 显示全部楼层
发表于 2007-4-23 22:04 | 显示全部楼层
 楼主| 发表于 2007-4-24 11:04 | 显示全部楼层
原帖由ulmxylite 于 2007-4-23 23:04 发表
PS:LZ的头像好。。。$汗$ 吓人

:D :D :D

俺自我感觉良好!!!
您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册 微信登录

本版积分规则

手机版|Archiver|AGB|Impressum|Datenschutzerklärung|萍聚社区-德国热线-德国实用信息网

GMT+1, 2025-2-4 12:41 , Processed in 0.062116 second(s), 16 queries , MemCached On.