萍聚社区-德国热线-德国实用信息网

找回密码
 注册

微信登录

微信扫一扫,快速登录

萍聚头条

查看: 1273|回复: 6

邀请信是手写的, 还是打印出来的?

[复制链接]
发表于 2008-9-26 15:02 | 显示全部楼层 |阅读模式

马上注册,结交更多好友,享用更多功能,让你轻松玩转社区。

您需要 登录 才可以下载或查看,没有账号?注册 微信登录

x
如题
邀请信是手写的, 还是打印出来的?
谢谢各位解答
Die von den Nutzern eingestellten Information und Meinungen sind nicht eigene Informationen und Meinungen der DOLC GmbH.
发表于 2008-9-28 22:42 | 显示全部楼层
我也听说现在需要这个邀请信,要写邀请的原因.
有人有些好的范文么?让大家参考一下吧.
多谢了.
Die von den Nutzern eingestellten Information und Meinungen sind nicht eigene Informationen und Meinungen der DOLC GmbH.
发表于 2008-9-29 12:45 | 显示全部楼层
我是打印出来的,但都签上了自己的名字还有老公的名字,及日期。
发表于 2008-9-29 13:26 | 显示全部楼层
发表于 2008-9-29 15:21 | 显示全部楼层
外管局可办邀请信。

[ 本帖最后由 aotubmw 于 2008-9-29 19:02 编辑 ]

本帖子中包含更多资源

您需要 登录 才可以下载或查看,没有账号?注册 微信登录

x
发表于 2008-9-29 21:04 | 显示全部楼层
多谢多谢了,这个verpflichterklaerung,我已经办好了。可是他们还需要提供一个带自己签名的邀请信,并注明原因。
从网上找了个模板。
邀请信:
__Date_________

__Name________
__Address_______

Tel: ___________
E-mail : ________

Canadian Consulate General
Suite 668 - 1376 Nanjing Xi Lu
Shanghai 200040
China (PRC)

Re: Invitation Letter

Dear Sir/Madam,

I, ____________, residing at _________________, would like to invite my mother, _________, residing at _____________, to visit us in Canada for about ____ months starting from ________.

The purpose of the visit is social as well as tourism within Canada. During her visit, she will stay with us at the above address and we will be responsible for all her expenses including the round trip air fare to Canada, food, housing, travelling within Canada, medical insurance and her all the other expenses.

We will make sure that my mother will leave Canada before the expiration of her authorized stay. Please kindly grant her a Temporary Resident Visa.

Please do not hesitate to contact me via telephone or E-mail if you have any questions.

Best regards,
发表于 2008-9-29 21:57 | 显示全部楼层
Sehr geehrte Damen und Herren,
mein Name ist xxx(Passnr:xxx).Ich studiere im xx Semester Maschinebau an der Universität xxx und werde im nächsten Jahr mein Studium beenden.
Ich würde gerne bevor ich nach China zurückkehre, meinen Vater, xxx (Passnr: xxx) und meine Mutter, xxx (Passnr: xxx) nach Deutschland einladen, damit sie Deutschland und seine Kultur kennenlernen.
Ich werde meine Eltern begleiten und ihnen die Schönheiten der deutschen Landschaften und Städte zeigen.
Sollten Sie Fragen haben, so bitte ich Sie, mich anzurufen oder mir eine email zu schreiben.
Mit freundlichen Grüßen
xxxx
您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册 微信登录

本版积分规则

手机版|Archiver|AGB|Impressum|Datenschutzerklärung|萍聚社区-德国热线-德国实用信息网

GMT+1, 2025-1-13 17:44 , Processed in 1.110776 second(s), 19 queries , MemCached On.